Ny Dagrofa-chef strammer op
Dagrofas koncernchef Per Thau forenkler nu organisationen. Efter bare tre uger i chefstolen præsenterede Per Thau en ny organisation for dagligvaregrossisten.
Per Thau vil øge salget og indtjeningen hos Dagrofa.
Indtjeningen i Dagrofa har de seneste år været under pres, og flere købmænd har været nødt til at lukke. Det skriver Børsen.
- Dagrofa har jo i bund og grund tabt omsætning i rigtig mange år. En af årsagerne er, at vi ikke har haft nok fokus på vores kunder. Derfor er kernen i de ændringer, vi laver nu, at få skabt en virksomhed, hvor kunden er i fokus, og hvor alt, hvad vi gør, skal være med til at sikre, at vi kan øge vores omsætning og indtjening, siger Per Thau.
De ændringer, som Per Thau har gennemført, medfører blandt andet, at mange funktioner centraliseres og administrationen forenkles. Derudover nedlægges selskabet Dagrofa Detail, og funktionerne flyttes ud i de enkelte butikskæder. Samtidig lægges grossisten Supergros ind i Dagrofa. Det skriver Børsen.
Den nye struktur betyder også, at en række personer i Dagrofas ledelse skifter funktion, mens andre må forlade koncernen.
SuperGros' adm. direktør Carsten Christiansen går af, når sammenlægningen er gennemført. Det skriver Dansk Handelsblad.
- Det er slut med at tale om Dagrofa som ’hovedkontoret’. Fra nu af er Dagrofa én samlet, landsdækkende service-organisation, som ikke kun i ord, men frem for alt i handling skal agere som det inspirerende og forretningsorienterede ’servicekontor’ for butikkerne. Dagrofa er til for butikkerne i vores kæder: SuperBest, Spar og Kiwi - og ikke omvendt, siger Per Thau.